پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۰۸
کد خبر: ۱۴۱۱۲۱
|
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۲
در بیست و پنجمین نشست بچه‌های رستا عنوان شد:

وحدانیت خدا و انسانیت مهم‌ترین نقطه اشتراک و اتصال آدم‌هاست

بیست و پنجمین نشست بچه‌های رستا با محوریت «به پدیده‌ها عمیق فکر کن» و عنوان «نقطه وصل آدما!» با حضور لیلا احمدی‌پور (کارشناس روانشناسی تربیتی) روز سه‌شنبه ۶ شهریور در فرهنگسرای خانواده برگزار شد.

وحدانیت خدا و انسانیت مهم ترین نقطه اشتراک و اتصال آدم هاستبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، در ابتدا کارشناس برنامه از نوجوانان پرسید نقطه وصل آدم‌ها چه می‌تواند باشد؟ و در ادامه پاسخ‌هایی چون آداب و رسوم و باورهای آدم‌ها می‌تواند نقطه وصل باشد، خداوند هم نقطه وصل آدم‌ها هست، نیازهای مادی و معنوی می‌تواند آدم‌ها را به هم وصل کند، تاریخ هر کشوری می‌تواند نقطه وصل آدم‌های آن کشور باشد و ارزش‌ها یک نقطه وصل مهم برای آدم‌هاست را بیان کردند. 

وی در ادامه گفت: باورهای ما ممکن است با کشورهای دیگر و حتی در بین خودمان متفاوت باشد ولی ارزش در همه دنیا به صورت جهانی است به عنوان مثال صداقت یک ارزش است و در تمام دنیا دروغ گفتن کار زشتی است و هیچ کسی نمی‌پسندد باورها ممکن است در سنین مختلف تغییر کند ولی ارزش همیشه ثابت است و در طول سال‌ها تغییری نمی‌کند انسان‌ها با یکدیگر متفاوت هستند و این یکی از جذابیت‌های زندگی است، هر شخصی با خلق و خوی متفاوت و شخصیتی متفاوت و ژنتیک متفاوت به دنیا می‌آید و همین تفاوت انسان‌هاست که در دنیا چالش‌هایی را به وجود می‌آورد، ولی چیزی که در این بین مهم است نقطه اشتراک و اتصال آدم‌ها به یکدیگر است که وحدانیت خدا و انسانیت مهم‌ترین نقطه اشتراک و اتصال آدم‌هاست. 

لیلا احمدی‌پور در ادامه از نوجوانان پرسید خروجی این اشتراکات بین انسان‌ها چه چیزی می‌تواند باشد؟ در ادامه نوجوانان پاسخ‌هایی چون تعاملات بین انسان‌ها بیشتر می‌شود، اصول اخلاقی و ارزش‌ها از اشتراکات حاصل می‌شود را بیان کردند. 

احمدی‌پور در ادامه اظهار داشت: خوبی و بدی در همه ما وجود دارد ولی مهم این است که ما کدام یک را بیشتر تغذیه می‌کنیم و اینجاست که قدرت و اختیار می‌تواند به ما کمک کند که به کدام سمت برویم، ذات انسان‌ها به عواملی مثل خانواده، محیط، ژنتیک، دوستان و همسالان بستگی دارد و ما باید مراقب باشیم تا نفس خود را کنترل کنیم و افسار آن را در دست بگیریم و به سمتی سوق دهیم که ضرر و آسیبی به ما وارد نشود همچنین برای ارزش‌ها و اصول اخلاقی اهمیت قائل شویم و نسبت به اشتراکات مثبتی که با یکدیگر داریم بی‌تفاوت نباشیم. 

بیست و پنجمین جلسه «بچه‌های رستا» با پرسش پاسخ نوجوانان از کارشناس برنامه به پایان رسید.  

 

نظر شما